Mokytojo vaidmuo: tradicijos ir ateities iššūkiai

2016-11-23

2016 m. lapkričio 23 d. Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijoje vyko konferencija ,,Mokytojo vaidmuo: tradicijos ir ateities iššūkiai“. Šiuolaikinei mokyklai ir mokytojui tenka nemažai iššūkių, nes gyvename globalių pokyčių laikotarpiu, kinta technologijos, komunikacija, nesuvaldomi informacijos srautai. Kyla klausimas, kaip mokyti vaikus? Visuomenė mokytojui dažnai mėgstama pabrėžti, kad mokytojas turėtų būti idealistas, nuoširdžiai dirbantis savo darbą, nes ugdo jaunąją kartą. Konferencijos metu svarstyta, ieškota atsakymų, koks mokytojas turėtų būti.

Anot Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos direktoriaus, kultūra yra svarbiausias faktorius,  lemiantis mokytojo ir mokinio dialogą.

Ugdymo plėtotės centro direktoriaus pavaduotojas  Gražvydas Kazakevičius kalbėjo apie mokytojo įvaizdžio keitimą: kaip išeiti iš mokytojų ,, mokytojiškumo“? ką mokytojui rinktis dirbant su mokiniais - dalyką ar technologijas? rinktis „rytietiškąjį ar vakarietiškąjį“ ugdymo modelį? Mokytojui  reikia drąsos.

Jūratė Valuckienė, Šiaulių universiteto lektorė, socialinių mokslų (edukologijos) daktarė, siūlė skatinti socialinę įtrauktį. Reikalingas mokytojas lyderis, kurio misija – įkvėpti mokinį mąstyti savarankiškai, gebėti sisteminti informaciją ir atsirinkti tai, kas svarbu.

Silvija Baranauskienė, Šiaulių Gegužių progimnazijos direktorė, per Jono Murkos asmenybės pristatymą atskleidė, kad mokytojas mokinius ugdo savo pavyzdžiu ir nori, kad mokiniai jį praaugtų.

Šiaulių Juliaus Janonio gimnazistai Goda Katkutė  (II b) ir Lukas Aluzas (IV f) pristatė  mokinių nuomonių tyrimą „Jei aš būčiau mokytojas“. Ateities mokytojai turėtų būti atviri naujovėms, nebijoti klysti ir ieškoti sprendimų kartu su mokiniais.

Istorijos mokytoja Elvyra Rickevičiūtė