Janoniečių, Lietuvos „Protų kovų“ čempionų, kelionė į Strasbūrą

2018-06-25

Europos Parlamento nario Petro Auštrevičiaus kvietimu, mūsų gimnazijos „protmūšiukai“ Elzė Urbietytė, Gabija Balčiūnaitė, Arijus Lengvenis, Domas Juozapaitis ir Saulė Pigulevičiūtė (visi II c) šią vasarą turėjo galimybę apsilankyti Europos Parlamente (EP) Strasbūre. Būtent ši puiki komanda, kartu su geografijos mokytoja Gitana Kazimieraitiene, tapo respublikinių protų kovų „Europos kalbų labirintas“ nugalėtoja!

Puikiai organizuota penkių dienų kelionė paliko neišdildomus įspūdžius!

Pirmoji kelionės stotelė – Saksonijos žemės sostinė, vienas gražiausių Vokietijos miestų – Dresdenas. Nepaisant to, kad II Pasaulinio karo metu, miestas buvo subombarduotas, senamiestis restauruotas, išsaugant nuostabiausius ansamblius ir autentiškumą. Mieste yra daugiau nei 30 muziejų ir gausybė šiuolaikinių meno galerijų, kuriose saugomi dailės šedevrai. Todėl Dresdenas dar tituluojamas „Elbės Florencijos“ vardu. Turėjome galimybę grožėtis barokinio stiliaus Cvingerio rūmais, Semper opera, Albertinumu, Dresdeno tvirtove, Dievo Motinos bažnyčia (Frauenkirche). Žvalgėmės į Elbę nuo Briu terasos, dėl nuostabaus panoraminio reginio ši vieta vadinama „Europos balkonu“. Užvertę galvas, Furstenzug ilgojo pastato gatvės sienoje ieškojome su Lietuva susijusių ženklų. Didžiuliame 102 m ilgio frize, sudarytame iš Meiseno porceliano plytelių, vaizduojama Saksonijos valdovų procesija. Kadangi, Saksonijos kurfiurstas Augustas Stiprusis, buvo tuo pačiu ir Lietuvos – Lenkijos karalius, tai sienoje radome jo herbus – lietuvišką Vytį ir Lenkijos erelį!

Lankėmės ir Niurnberge – vokiečių dailininko Albrechto Diurerio gimtajame mieste, garsiųjų imbierinių meduolių ir dešrelių mylėtojų rojuje! Tai antras pagal dydį Bavarijos miestas, įsikūręs ant Pegnitzo upės kranto. Čia kiekviename žingsnyje susiduriama su 900 metų senumo istorija, nors miestas II Pasaulinio karo metu buvo sugriautas. Ekskursiją pradėjome nuo imperatoriškosios pilies (Kaiserburg), vėliau apžiūrėjome A.Diurerio namą ir dailininko kūrybą įamžinančią skulptūrą „Triušis“. Pagrindinio turgaus (Hauptmarkt) aikštėje gėrėjomės gotikine Dievo Motinos bažnyčia ir jos ypatingu laikrodžiu, bei legendomis apipintu Gražiuoju fontanu. Fontano grotelėse įtvirtintas garsusis auksaspalvis žiedas, kurį tris kartus suktelėję pagal laikrodžio rodyklę, galite tikėtis troškimų ir norų išsipildymo!

Pažintis su Prancūzijos Elzaso regiono sostine Strasbūru prasidėjo Europos Parlamente. Čia mūsų delegaciją pasitiko europarlamentaras P.Auštrevičius. Jis papasakojo apie darbo EP subtilybes, parlamentarų indėlį į Europos Sąjungos plėtrą, Lietuvos vaidmenį Europos politikoje, noriai diskutavo ir atsakė į klausimus. Mūsų komanda pasakojo apie gyvenimą JJG, apie dalyvavimą protų kovose. Pristatėme savo gimnaziją, įteikėme lauktuves – ruginės duonos kepaliuką, angelą – sargą, rašiklius su gimnazijos logotipu, o Elzė atliko savo kūrybos dainas. Po susitikimo su politiku dalyvavome plenariniame posėdyje, kur buvo kalbama mums aktualia ir įdomia tema - migracijos politikos klausimais.

Vėliau apžiūrėjome Strasbūro senamiestį, Rohanų rūmus, kuriuose gimė „Marselietė“. Prie paminklo Johanui Gutenbergui sužinojome, kad būtent Strasbūre 1440 m. buvo išrastas spaudos presas, nes J.Gutenbergas jį „nusižiūrėjo“ iš vyndarių prietaiso! Visus užbūrė gotikinė Strasbūro katedra, kurios bokštas kyla į 121 m aukštį – tai aukščiausia Prancūzijos bažnyčia ir šešta pagal aukštį pasaulyje! Prie Ilio upės kanalo stebėjome kaip šliuzas perkelia turistinį laivą, gėrėjomės kvartalo „Mažoji Prancūzija“ panorama. Visiems labai rūpėjo aplankyti Šv. Petro Jaunojo bažnyčią, kurios šoninėje sienoje radome freską „Tautų žygis prie kryžiaus“. Šioje XIV – XV a. freskoje išvydome įrašą „LITAVIA“, kuris užrašytas po paskutine pėsčiomis žingsniuojančia mergele – paskutine Europos pagoniška žeme! Šios kelionės metu, tai jau antras su Lietuva susijęs simbolis! Puiki dovana mums patiems Lietuvos 100-čio proga!

Pilni geros nuotaikos, su naujomis pažintimis grįžome į Šiaulius.

Dėkojame už praplėstas istorijos, geografijos, meno ir politologijos žinias. Prisiminimuose liko gausybė nepakartojamų įspūdžių, naktinės miestų panoramos, o fotografijose – smagiausios akimirkos iš kelionės!