I d klasės bendruomenės vasaros išvyka į Ventos regioninį parką

2018-06-26

Sėkmingai užbaigę pirmuosius mokslo metus gimnazijoje, pelnę „Super klasės“ titulą, nusprendėme tai įprasminti bendra klasės mokinių ir šeimos narių išvyka. Pasirinkome Tomo mamos Jūratės Sobutienės pasiūlytą maršrutą – netoliese esantį Akmenės rajoną.

Suderinome laiką su puikiai Ventos RP pažįstančiu gidu Justu Teišerskiu ir - mes jau Ventoje, moderniame, interaktyviame parko lankytojų centre. Čia kiekvienas įsigyjame Lietuvos saugomų teritorijų lankytojo bilietą ir leidžiamės į pažintinę kelionę su ypatingu kraštovaizdžiu.

Ventos regioninis parkas yra unikalus savo geologine sandara. Tik čia galima pamatyti paslaptingojo juros periodo uolienas, paliesti rankomis dinozaurų laikmečio gyvūnų liekanas – fosilijas.

Gidas mums centro ekspozicijoje papasakojo kuo svarbūs Lietuvai Viekšniai, kokie žymūs žmonės gimę Akmenės krašte. Sužinojome, kad svarbiausia parko gamtinė vertybė yra Ventos upės slėnis, jame esančios atodangos, griovos bei raguvos, eroziniai atragiai. Su nuostaba ir susidomėjimu klausėmės gido pasakojimo apie klinties gavybą Menčių karjere, molio gavybą Šaltiškių karjere. Tai buvo gyvai iliustruota geografijos – geologijos pamoka, įsimintina ir visapusiškai patvirtinanti vadovėlio tiesas! Po klaidžiojimo karjerais, kurių kraštovaizdis tikrai priminė Marso kanjonus, jau nebeįmanoma užmiršti iš kokių gamtos žaliavų gimsta lietuviškas cementas „Akmenės cemento“ gamykloje!

Daugelis besilankančių saugomose teritorijose tikriausiai dažnai pagalvoja, kaip įdomu būtų viską pamatyti iš aukščiau. Dabar tai tampa įmanoma, nes Lietuvoje statomi apžvalgos bokštai. Ventos upės slėnis puikiai atsiveria visiems keliautojams, kurie užkopia į Jurakalnio apžvalgos bokštą. Iš jo viršutinės aikštelės atsiveria išskirtinės Lietuvos gamtinės ir kultūrinės vertybės: unikali Baltijos regione Jurakalnio griovos atodanga ir atragis, pirmasis ir antrasis Papilės piliakalniai, galima įžvelgti ir Papilėje esantį Simono Daukanto paminklą.

Sužinojome, kad juros atodanga, atskleidžianti geologinius procesus, vykusius prieš 130-150 milijonų metų, turi netgi pasaulinę mokslinę reikšmę. Geologų nuomone, tai visų įdomiausia atodanga, kurioje juros periodo uolienos sudarytos iš tarpusavyje besikaitaliojančių smėlių, smiltainių klinčių, molių. Rašytiniuose šaltiniuose Jurakalnio atodanga minima nuo 1824 metų!

Prie Jurakalnio atragio, poilsio aikštelėje, pasveikinome savo klasės „vasarinukus“ su būsimais Gimtadieniais, padėkojome vieni kitiems už pirmųjų metų gimnazijoje bendrystę, už gebėjimą kartu priimti visus iššūkius, už pagalbą mokslo labirintuose.

Pasitinkame savo nuostabią vasarą, laiką su draugais, o rugsėjį vėl lauksime vieni kitų, grįžtančių, pailsėjusių klasės draugų!

Gitana Kazimieraitienė

I d klasės vadovė, geografijos mokytoja